sunnuntai 30. joulukuuta 2012

Tuunausta

Löytyihän sitä lankaa, jota eilen kaipasin. Otin oppia käsityöystävältäni. Purin kirpparilta ostamani villatakin hihat, jotka olivat liian suuret. Kudoin pienet tereet hihanreikiin. Nyt minulla on lämmin liivi ja kaksi kerää lankaa.
Mies kirjoittaa pää höyryten ja innolla tieteellisiä artikkeleita ja isompaakin on suunnitteilla. Minä puuhailen hartaasti tällaisia pikku puuhailujani. Mies kiittelee. että olen ollut mukava kumppani jo pitkän aikaa. Mistäs se johtuu? Siitä, että minulla ei ole enää työstressejä. On minulla itse asiassa yksi juttu jossain hyväksyttynä jo ajat sitten, mutta eivät taida saada sitä ulos. En välitäkään, se voisi häiritä rauhaani. Kuten kertalämmitteisen pihasaunan lämmittämistä ja tätä kylvyn jälkeistä raukeutta. Eläkkeellä voi vähän tuunata koko elämäänsä.

3 kommenttia:

  1. Voi, tuosta minäkin tykkäisin. Villatakin uusioimisesta ja pihasaunan lämmittämisestä.

    VastaaPoista
  2. Taitavalta se käy purku ja tuunaus, kaikkea ei tarvitse heittää pois, jos jokin kohta hiertää. On kyllä hieno mies, kun muistaa kiittää vaimoaan noin. Siihen 'mukavuuteen' voi vaikuttaa itsekin. On viisautta hankkia ns. omaa elämää riittävästi, kun toinen syventyy omiin juttuihinsa. Ja näinhän me teemmekin. Parhaimmillaan tämä elämänvaihe on herkullista ja antoisaa.

    VastaaPoista
  3. Ollaan kiitollisia siitä, että meille on annettu tämäkin elämänvaihe.

    VastaaPoista